Virtualios vairuotojo teisės, kada galime to sulaukti?

Su kiekviena diena, vis didėja technologijų paklausa įvairiuose gyvenimo srityse. Vedini patogumo, žmonės atsisako įprastų dokumentų ir net pinigų. Viskas tam virtualiai pasiekiama vien tik per išmaniuosius įrenginius. Vairuotojo teisės taip pat neužilgo taps virtualiai pasiekiamu dokumentu. Su mumis apie šią technologiją mintimis dalijosi Interaktyvaus marketingo ir seo paslaugos teikiančios agentūros „Addad.lt“ vadovas.

Pagal  išvadas ir pasiūlymus, šias programėles (JAV) Europoje gali būti sukurtas atskiras atitikmuo, kuris padės mums turėti vairuotojo pažymėjimą savo telefone, vartotojai turėtų galėti atsisiųsti maždaug po 12 mėnesių.

Bandomąją programą testavo maždaug 100 žmonių, kurie praėjusiais metais naudojo Apple ir Android įrenginius

DOT kartu su technologijų konsultantu Gartner planuoja sudaryti sutartį dėl visapusiškai funkcionuojančios mobiliosios vairuotojo licencijos, skirtos visuomenei išleisti. Su šiomis programėlėmis nebuvo jokių didelių problemų.

Pirmosios oficialios virtualių vairuotojų pažymėjimų programėles išeiti turėtų jau šių metų pabaigoje. Tačiau esminis dalykas ar jos bus oficialiai patvirtinots ir Lietuvoje?

Ajovos DOT planai, kurie tapo vieši 2014 m. pabaigoje, sukėlė susidomėjimą iš Australijos, Airijos, Velso, Nyderlandų, Šveicarijos ir kiekvienos Kanados provincijos.

Šiuo metu yra labai glaudus bendradarbiavimas tarp Europos ir Šiaurės Amerikos, nes žmonės pradeda duoti pagreitį, kuris buvo sukurtas.

2016 m. Pradėtas „Ajovos“ bandomasis projektas suteikė tikrų naudotojų duomenų, išbandytų įvairiais nustatytais naudojimo atvejais. Bandymų grupė naudojo atsisiunčiamą iOS mobilųjį priedą, kuris reikalavo tapatybės patvirtinimo, kol mobiliojo telefono vairuotojo pažymėjimas pasirodė telefone.

Vienas iš programėlių ir idėjų autorių teigė: „Mes tikrai turime sugebėti priimti tai kaip tapatybės ir vairavimo privilegijos įrodymą, kai tai yra būtina“.

Programėlės kūrėjai teigė, kad nori, kad skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas leistų bent vidaus keliones valstybėje su patvirtinimu iš Transporto saugumo administracijos.

Daugumoje valstybių, pareigūnai jau leidžia vairuotojams parodyti elektroninį draudimą ar techninę apžiūrą patvirtinantį dokumentą.

Akivaizdu, kad kūrėjai nori, kad įrenginys ir aplikacija būtų patogus vartotojui ir apsaugotas nuo įsilauželių.

Tačiau yra ir kitų papildomų problemų, kurios gali kelti papildomus rūpesčius šiai idėjai. Pavyzdžiui, praktiniu požiūriu ir mūsų supratimu,  sistema, kurią kariūnai naudojasi savo patruliavimo mašinose, nėra lengvai suderinama su vairuotojo pažymėjimais. Taip pat svarbu, kad visos naujos technologijos būtų diegiamos taip, kad licencijų turėtojams būtų lengvai prieinama ir nediskriminuojama.

Programinės įrangos kūrėjai pasiūlė, kad patobulintų technologijų kūrimas galėtų padėti išspręsti kai kurias privatumo problemas, susijusias su teisėsauga. Pavyzdžiui, vairuotojo pažymėjimas gali būti perduodamas į suderinamą programinę įrangą pareigūno mobiliuoju įtaisu ar nešiojamu kompiuteriu patruliuojančiame automobilyje, o ne perduoti išmanųjį telefoną pareigūnui, teisių patikrinimui.